Hoppa direkt till innehåll
email

Kontaktinformation

Felanmälan


Om du upplever problem med din tjänst, som exempel internet eller TV, är det viktigt att du gör en felanmälan hos din tjänsteleverantör. Det är de som är ansvariga för den tekniska supporten.

Så här går en felanmälan till:

  1. Kontakta din leverantör.
  2. Leverantören felsöker tillsammans med dig över telefon.
  3. Leverantören löser ditt problem eller finner att det eventuellt kan vara fel i accessnätet eller fastighetsnätet.
  4. Leverantören kontaktar stadsnätet för att göra felanmälan.
  5. Stadsnätet felsöker och lämnar besked till leverantören med felsökningsresultat. I förekommande fall så vidarebefordrar stadsnätet ärendet till fastighetsnätsbyggaren.
  6. Leverantören återkommer till dig med besked.
  7. Du hittar telefon och kontaktuppgifter till alla leverantörer nedan.
Om du upplever att din internethastighet är långsam så kan du testa den hos www.bredbandskollen.se

Nedan ser du hur din fiberkonverterare ska se ut i normala fall

Om PWR dioden lyser rött konstant så rekommenderar vi att man gör en fabriksåterställning genom att hålla in resetknappen som finns på motsatt sida av LAN portarna (se bild) i c:a 15 sekunder. Om fel kvarstår felanmäl tjänst.
WAN dioden ska i normalfall lysa grönt. Om den lyser orange så tyder det på att någonting är fel med din utrustning alternativt fel på fiberkabeln. Prova att starta om fiberkonverteraren genom att dra ut strömkabeln. Om fel kvarstår felanmäl tjänst.